facebook
default-logo
  • Főoldal
  • Közélet
  • Bulvár
  • Kultúra
  • Sport
  • Kapcsolat
Friss
Rekord online kaszinó nyeremények
Milyen is egy hallgatói konferencia valójában?
Csendes éj – vagy nem mindenkinek?
Van zsákodban minden jó: Sikoly, Freakshow, sztárfotó
Közös programot keresel az ünnepekre? – Irány a Városliget!
Cseperedő gyermekem dalolva ölelem- karácsonyváró Ringatón jártunk
Mit szeretünk annyira a Reszkessetek, betörők!-ben?
Karácsony és a Fidesz – azaz mi mindenért lehetünk hálásak idén Magyarország kormányának Jézus eljövetelekor
Kiskarácsony, nagykarácsony. Tele már a puttonyod?
Sportolj, sütizz, adakozz!

Marketingfogások, amiknek te is garantáltan bedőlsz

2019 okt 16
ismeretterjesztő, marketing

Mindenki azt hiszi, hogy rá nem hatnak a reklámok… A statisztikák azonban nem ezt mutatják. Most 4 olyan marketingfogást mutatunk be nektek, amik rátok is garantáltan hatással vannak. 

 

1.: Emberek a képen

Feltűnt már, hogy a legtöbb óriásplakáton van egy személy? Ennek természetesen oka van: a legtöbb statisztika szerint az emberek hajlamosabbak azokra a hirdetésekre kattintani, illetve szimpatikusabbnak találják azokat a plakátokat, amelyekről egy-egy ember mosolyog vissza rájuk. Sőt, még ezeknél is eredményesebbek azok, amelyeken híres emberek találhatók: ezek ugyanis azt sugallják, hogy a sztárok által közvetített álomvilág elérhető az átlagemberek számára is.

 

2.: „Korlátozott számban elérhető!”

Ha nem lehet mindenkinek, akkor ugye te is rögtön meg akarod kapni? Hát persze! Hányszor találkozol ezekkel a mondatokkal: „A készlet erejéig kapható”, „Korlátozott számban elérhető” – ezek min a hiányra és az exkluzivitás érzésére erősítenek rá. Ez azt szolgálja, hogy azt érezd, hogy a termék megvásárlásával többé válhatsz, tagja lehetsz egy „kisebb körnek” a társadalmon belül.

 

3.: „10-ből 9 fogorvos ajánlásával”

Általában szeretünk nálunk tapasztaltabb személyekre hagyatkozni – hiszen egymagunk nem érthetünk mindenhez. Így tehát logikus, hogy olyan személyek véleményére adjunk, akik (szerintünk) tekintéllyel rendelkeznek az adott szakmában: fogorvosokra fogkrém vásárlásánál, séfekre, ha új késeket akarunk venni és autószerelőkre, ha motorolajat kell vásárolnunk.

 

4.: Tudományosság – vagy annak látszata

Sok reklám azzal próbál ránk hatni, hogy tudományos, vagy annak tűnő idegen szavakat használ olyan dolgokra, amelyek egyáltalán nem különlegesek, vagy minden hasonló termékben megtalálhatók. Ezzel az eladni kívánt termék olyannak tűnik, mintha lenne egy előnyös tulajdonsága a többihez képest – valójában azonban ez csak egy ügyes játék a szavakkal.

 

Noémi

 

 

Felhasznált irodalom:

https://reklamfogas.blog.hu/2016/01/08/5_marketingfogas_ami_mindig_bejon

http://jogado.hu/fekete-feher-igen-nem-feketelistas-marketingfogasok/

https://femina.hu/terasz/a_3_legugyesebb_marketingfogas_amivel_mindent_el_lehet_adni/

  • google-share
ELŐZŐ CIKK

Az Instagram tényleg tönkreteszi az életünket?

KÖVETKEZŐ CIKK

A vonat mégis vár, sőt, el sem indul

Related Posts

off

A cigányzene: a magyar népzene fúziója

2018 dec 03

NÉPSZERŰ

Szilveszteri látkép

Mi a valóság?!

Őrjöngő tömeg a Vígszínházban

,,Ahol az ember megismerheti önmagát”

Cél – napokra bontva