Daniel Ricciardo a Szingapúri Nagydíj után távozik a VCARB csapattól, ezzel együtt pedig a Forma-1 mezőnyéből is. A helyét Liam Lawson veszi át az idény végéig, de a 2025-ös szezonra az ülés birtokosa még nem ismert.
A Red Bull 2005-ös Forma-1-be való belépése óta 48 versenyző tartozott a junior programjának kötelékébe hosszabb vagy rövidebb ideig. A jelenlegi mezőny 35%-a (7 versenyző) köszönheti királykategóriás szereplését az energiaitalos cégnek, mégis hírhedten kegyetlennek tartják a pilótapolitikájukat.
2001-ben alapították a Red Bull Junior Team-et, aminek a célja a jövő Forma-1-es világbajnokainak felkutatása. Dr. Helmut Marko, a projekt vezetője szabad kezet kapott a vállalat akkori vezetőjétől, Dietrich Mateschitztől, és a cél egyértelmű volt számára. Christian Klien lett az első Red Bull által támogatott pilóta, aki eljutott a száguldó cirkuszba 2004-ben. A következő évben a Jaguar megvásárlásával saját csapatot is indítottak, ahol helyet kapott két neveltjük is, ugyan egy ülést rotálva. 2006-ban a hajdani Minardi felvásárlásával a Red Bull két Forma-1-es istállót is birtokolt, ami egyedülálló a sportágban. Ez az alakulatot kifejezetten az utánpótlás nevelés szempontjából hozták létre. Egyik legjelentősebb pilótájuk az a Sebastian Vettel, aki a Red Bull család első győzelmét szállította a Torro Rossoval a 2008-as Olasz Nagydíjon. Az elkövetkezendő évben felkerült a Red Bull Racinghez, a többi már történelem.
Vettel mellett olyan kiválóságok is a Red Bull Junior Team támogatásával kerültek a Forma-1 kötelékébe, mint Sebastian Buemi, aki ugyan a királykategóriában nem alkotott maradandót, de 4 LeMans-i győzelemmel és egy Formula-E világbajnoki címmel is rendelkezik. Daniel Ricciardo, aki első közös szezonjukban legyőzte a címvédő, négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt. Carlos Sainz, aki időközben többszörös futamgyőztessé vált a Ferrari volánja mögött. A regnáló háromszoros világbajnok, Max Versatppen pedig csak hab a tortán. Mindezek mellett a Red Bull Junior Team az egyetlen olyan utánpótásnevelő, amely két világbajnokot is adott a Forma-1-nek.
Nincsen rózsa tövis nélkül. 2005 és 2024 között 11 olyan szezon volt, amikor nem történt pilótacsere egyik istállójuknál sem a szezon közben. Továbbá 27 pilótájuk nem jutott el a csúcskategóriába különböző okok miatt. Jüri Vips például egy Twitch stream közben rasszista kifejezést használt, emiatt menesztették a programból. Jack Doohan teljesítménye pedig nem volt elegendő a programban maradáshoz, de azonnal felvételt nyert az Alpine akadémiájába és a következő szezonban debütál is a csapatnál.
Ennek ellenére a Red Bull akadémiája több pilótát támogat, mint a többi csapaté összesen. Valódi céljuk a tehetségek felkutatása és ők az egyetlen akadémia, akik a teljes költségeket fizetik pilótáik számára a versenyzésért. Lehet vitatni Dr. Helmut Marko és a Red Bull Junior Team működését, de a Forma-1-es pilóták nem elhanyagolható részét képezték az akadémia tagjai az elmúlt 15 évben és sokak számára elképzelhetetlen lett volna eljutni akár csak a Forma-2 szintjére is a Red Bull anyagi támogatása nélkül. A csúcskategóriában pedig csak 20 ülés érhető el, így kevesüknek adatik meg, hogy bekerüljenek, méginkább, hogy meg is megragadjanak az autóversenyzés legmagasabb szintjén.