A Budapestet érintő nemzetközi vonatközlekedés továbbra is felér egy türelempróbával.
Aki rendszeresen igénybe veszi a Budapestről induló, illetve a fővárosba érkező nemzetközi vonatok szolgáltatásait, annak bizonyára nem újdonság az a probléma, hogy ezek a szerelvények szinte minden alkalommal késéssel érkeznek vagy indulnak.
Hogy ez kinek a felelőssége, azt nehéz lenne megállapítani, és nem is áll módunkban ítéletet mondani, ami viszont egészen biztos, hogy ez a jelenség gyakran ad okot bosszúságra.
Leginkább abban az esetben, ha ezekkel a vonatokkal az utas még nem éri el a kívánt végállomást, hanem onnan át kell szállnia más csatlakozásokra.
Budapestről naponta kilenc nemzetközi vonat is indul Prága, Varsó és Hamburg irányába, érintve Érsekújvár városát is, a gyakorlatban ezen vonatok töredéke ér célba abban az időpontban, ahogy az a menetrendben szerepel.
A legnagyobb csúszásokkal általában délutánonként kell számolni. Természetesen nem volt ez másképp az elmúlt hétvégén sem. A péntek délutáni, eredetileg 15.40-kor Prágába induló EuroCity nevű gyorsvonat mintegy félórás késéssel indult el, ami már-már a megszokott kategória határait súrolja.
Ezeken a vonatokon jellemzően turisták utaznak, hiszen Budapestről Pozsonyba, Prágába, esetleg Németországba továbbutazni leginkább ezzel a járattal lehet. Már szinte megszokott, hogy odajönnek az emberhez és kérdezgetik, késés esetén mire kell majd számítaniuk a következő állomáson.
Természetesen akadnak esetek is, amikor baleset miatt torlódik fel a vonatközlekedés. Abban az esetben teljesen elfogadható, hogy késésekre kell majd számítani, ám minden további helyzetben, amelyben emberi mulasztás, szervezettségi probléma, netán hanyagság következtében történik ugyanaz, kérdéseket vet fel a vállalat alkalmasságát illetően.
Réka