Hatfutamos hajrával tér vissza a száguldó cirkusz a pihenőjéről, amit nyolc hét alatt teljesítenek a pilóták három kontinensen. 186 begyűjthető pontért két fő esélyes száll harcba. Kifogytunk idénre a meglepetésekből, vagy végül egy titkos harmadik esélyes ül a trónra?
Rögtön egy sprinthétvégével indul az idei Forma-1-es szezon hajrája Austinban. Matematikailag 7 versenyző esélyes még a világbajnoki cím megszerzésére. A szezon indulásakor senki sem számított arra, hogy így várjuk majd az októbert. A papírformák folyamatos váltakozásával alakult ki az, hogy bármilyen eredmény is születik, az bizonyos szempontból meglepetés, bizonyos szempontból nem. Az igazi kérdés, hogy megismétlődik 2009, esetleg újraéljük a 2007-es szezont?
A legnagyobb esélyes a tabella élén álló Max Verstappen (331 pont), hiába a legalább 119 napos győzelem nélküli sorozat. A címvédőnek nincs más dolga, mint minden alkalommal behozni a második helyre a Red Bullját és amennyiben Lando Norris minden futamot megnyer, de háromszor lemarad a leggyorsabb körről, a holland a szezon végén a Forma-1 harmadik négyszeres világbajnokának nevezheti magát. Mindemellett a Red Bullnak van a tarsolyában három pilóta, akik örömmel futnak leggyorsabb kört a futam legvégén. Egyedül arra kell figyelnie Verstappennek, hogy ne essen ki a versenyből vagy ne szerezzen drasztikusan kevés pontot. Különben, ha Lando Norris nem nyeri meg a futamot, akkor akár két hellyel is mögötte végezhet.
Lando Norrisnak (279 pont) nincs kisebb feladata, mint a hátralevő futamok mindegyikén győzelmet aratni. Ez a hónapok óta remek formában lévő McLaren Mercedes volánja mögött egy közel sem lehetetlen feladat, de ha a sportok ilyen egyszerűek lennének, akkor a sportfogadás nem lenne biznisz. Amennyiben a McLaren pilótái kibérlik az első két helyet, akkor is a vélt vagy valós csapatutasítások hadával és saját belső démonjaival kell megbirkóznia. Számára egy kiesés akár végzetes is lehet a bajnokság szempontjából.
Charles Leclercnek (245 pont) matematikai esélyei még javában vannak a világbajnoki címre, de a realitásuk már megkérdőjelezhető. Amennyiben Verstappen minden hétvégén feláll a dobogóra, nincs esély a vörösök világbajnoki címére. Rajta már csak az segíthet, ha a 2007-es szezon fináléja ismétlődik meg. A Ferrarinak Norrist erőből kell megvernie a hátralevő futamokon és Max Verstappennek legalább egy nullázása is szükséges.
Az egyéni világbajnoki cím sorsa tehát erősen kérdéses, de érdemben csak az első két szereplő tud beleszólni. Az élet a legjobb dramaturg, de kifejezetten hajmeresztő végjáték játszódna le a szemünk előtt, ha nem Verstappen vagy Norris közül kerülne ki a világbajnok. A két (és fél) világbajnoki aspiráns mögött iszkol Oscar Piastri, aki hiába a McLaren papaya overallját viseli, bárkinek a levesébe képes beleköpni akarva – vagy éppen akaratlanul.
A konstruktőri világbajnoki cím azonban ennél sokkal egyszerűbb. Ugyan nem adják még oda a McLarennek a trófeát, amint leszáll a gépük az Egyesült Államokban, de a Red Bull Racingnek legalább 7 pontot kellene faragnia a hátrányán, ami az energiaitalosok idei formáját tekintve jelenleg nehezen elképzelhető. A Ferrari viszont beérheti őket, ha legalább 7 pontot hoznak rajtuk fordulónként. Ez az előző három futamon sikerült nekik.
Történjen bármi, az idei szezon változatossága történelmi. Minden lehetőség adott ahhoz, hogy a 2007-es, 2009-es, 2012-es vagy a 2021-es szezonhoz hasonlóan emlegessük a sportkrónikák lapjain és érjen bárhogy véget, mi, nézők biztosan győztesek leszünk.