Hova tovább?

Előadás a magyar oktatásról

[gadrienn] publikálva: 2017-03-08 00:03:00 | megtekintve: | minusz Betűméretplusz Nyomtatásprint

hírkép

Fotó: Szabó Gerzson

Március 3-án került megrendezésre a Hova tovább? - A magyar oktatási rendszer jelene és lehetőségei című esemény a Közért szervezésében. Három meghívott előadó Kézdi Gábor, Horn Dániel és Váradi Balázs tartott egy-egy, fejenként 20 perces előadást, majd egy kerekasztal-beszélgetést lehetett meghallgatni.


A rendezvénynek a Blaha Lujza téren található Müszi adott otthont. Korán elkezdtek gyülekezni az érdeklődök. A hallgatóság, főleg érdeklődő fiatalokból, egyetemistákból állt.

Tetszik ez a cikk? -Ossza meg ismerőseivel!


Az oktatás egy nemzet életében fontos, mindenkit érintő jelenség. A magyar oktatási rendszerre az elmúlt években a folyamatos átalakítások voltak jellemzőek. A szakma megítélése a reformokra meglehetősen negatív. Erre általában az egyre romló PISA eredményekkel szoktak érvelni. Horn Dániel meglátása szerint, ez nem feltétlen van így, hiszen a diákok tudását mérő Országos Kompetenciamérés eredményei az elmúlt években nem mutattak változást.

Vannak az oktatásnak olyan területei, ahol nagyobb volt az egyetértés. Ilyen például a tankönyvpiac erős centralizálása. Ezt mindenki negatív változásnak véli.

Kézdi Gábor az oktatási rendszer egyik legnagyobb hibájának azt tartja, hogy nem naprakész, és nem készíti fel megfelelően a tanulókat a 21. századi munkaerőpiac elvárásaira: nem ad megbízható, aktív nyelvtudást, nem beszél a szakmai mobilitásról, arról, hogy a munkaidő nem feltétlen nyolc órás.

Arra a kérdésre, hogy mire költene 100 milliárd forintot most az oktatásban, mindegyik előadó a tanárokat emelte ki. A képzésüket, fizetésüket, munkakörülményeiket. Horn hozzátette, hogy felmérések tesztpontjainál is számít tanárok minősége. Megfelelő tanári munka mellett jobban teljesítenek a diákok. Fontos, hogy empatikus, rátermett jelöltek kerüljenek a katedrára.

Kézdi kiemelte még, hogy nem feltétlen jó az a magyar oktatási rendszerben, hogy nem mindenki ugyanazt a minőségű oktatást kapja. Előkerültek amerikai és Skandináv példák is.

Arra persze nincs garancia, hogy ami külföldön bevált, az nálunk is működhet. Ráadásul annyi változás történt az elmúlt években, aminek még nem látjuk az eredményét, hogy talán jobb lenne egy ideig békén hagyni ezt a szférát, kerülni a nagyobb átalakításokat. Hiszen az oktatás pont egy olyan terület, ahol hatást, az egyes intézkedések, csak hosszú évek alatt fejtenek ki.

© Publicer

Galéria:


Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz

A kategória további hírei:


Csatlakozz Te is

Top 10 hír

Bezárás

1. Fellélegezhetnek a Gyáli-patak közelében élők

Befejeződött a Gyáli-patak 7-es ágának mederrendezése

2. Interjú Dr. Báll Dávid zongoraművésszel

Koncertezésről, hobbikról és a kultúra jövőjéről

3. Az autóversenyzés szuperhősei

A gravitációs erő hatása a Forma-1-es versenyzőkre

4. Indulhat a korcsolyaszezon!

Még élvezetesebb lehet a téli évszak izgalmas sportja

5. Legyen vörös!

Véradás az ELTE-n

6. Játszva költővé válni

Velláné Bucsi Mária az írás erejéről

7. Kötelező egyenruha az iskolában?

Ki mit gondol a köpeny viseletéről

8. Bécsi döntések

Interjú Petőfi Gáborral az atomenergiáról

9. Jóban-rosszban az egyetemen

A múzeum körútra költözik Csillagkút

10. A dicső múlt árnyékában

Ismét magyar siker a törökök ellen

Keresés az archívumban

Ajánló