Fejlesztőpedagógia

Interjú Vörösné Kulcsár Lídiával

[doboczia] publikálva: 2017-03-14 17:35:00 | megtekintve: | minusz Betűméretplusz Nyomtatásprint

hírkép

Vörösné Kulcsár Lídiával készítettem interjút, aki a Pedagógiai Szakszolgálatnál dolgozik fejlesztő pedagógusként.


Hogyan kerülnek Önökhöz a gyermekek?

Tetszik ez a cikk? -Ossza meg ismerőseivel!


Többféleképpen kerülhetnek hozzánk a gyermekek. Többnyire az intézmények (óvoda, iskola) jelzik a szülőknek, hogy valamilyen problémát észleltek a gyermeknél (magatartási, pszichés, tanulási stb.) és javasolják, hogy jelentkezzenek a Pedagógiai Szolgálatnál kivizsgálásra. Közvetlenül az iskola, óvoda is jelezhet problémát, de szülői beleegyezés nélkül nem küldhet intézményünkbe senkit. A szülők is észlelhetik, hogy gond van a gyermekükkel, akkor ők önként jelentkeznek nálunk. Amikor a szülők elhozzák a gyermeküket, akkor vizsgálatokat végzünk - pedagógiai és/vagy pszichológiai – és ezt követően felállítjuk a diagnózist. A diagnózis megállapítása után a gyermek a megfelelő szakemberhez kerül - attól függően, hogy mi a probléma.

Ön konkrétan kikkel foglalkozik?

Olyan gyerekekkel, akiknél valamilyen részképesség-gyengeség fordul elő és ez akadályozza őket a tanulásban.

Hogyan történik a fejlesztés?

Én sok esetben először mozgásfejlesztést végzek a gyerekeknél, mivel az idegrendszer érési folyamatát ez segíti a legjobban. A mozgásterápia elősegíti az írás, olvasás, beszéd fejlődését is, de a gyermek egész személyiségében pozitív változást idéz elő. Fontosnak tartom megemlíteni a logopédusokkal való együttműködést, ugyanis, ha egy gyermeknél több hangzó hiba fordul elő, akkor a logopédiai fejlesztés mellett szükséges a mozgásfejlesztés is.

Mennyi ideig tart a fejlesztés?

Az intézményünk sajnos csak heti egy vagy két órában tud fejlesztést biztosítani. Van olyan gyermek, akinek elég egy tanév, de ha súlyosabb a probléma, akkor három-négy év is lehet. Ez egyéni szükségletek alapján működik.

Történt már olyan eset, amikor nem járt sikerrel a fejlesztés?

Ritka esetben ez is előfordult. Ha néhány hét, hónap alatt önmagához képest nem érünk el javulást, akkor további vizsgálatok szükségessége is felvetődhet (pl. pszichiátriai, neuropszichológiai, beszédvizsgálat stb.) amit javasolunk a szülőknek.

A fejlesztés befejeztével fennmarad a kapcsolat Ön és a gyermek között?

Ez változó. Akiknél rövid ideig tartott a fejlesztés, többnyire feledésbe merülünk. Kivétel persze itt is adódik. De vannak olyan esetek, gyerekek, akik több évig jártak fejlesztésre, és a mai napig élő kapcsolatunk van velük. Ez nem is annyira személyfüggő, hanem inkább a probléma nagysága, összetettsége az, ami emlékezetessé teszi. Továbbá a szülők hozzáállása is meghatározó.

Mit gondol, van értelme annak, amit csinál?

Ez egy szép és felelősségteljes munka, amit örömmel végeztem és végzek a mai napig. Jó érzéssel tölt el, hogy segíthetek a gyerekeknek, a szülőknek és ez által az óvodának, iskolának. Úgy érzem, hogy a munkám, a munkánk nélkül több sikertelenséget, kudarcot élnének meg ezek a gyermekek.

© Publicer

Galéria:


Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz

A kategória további hírei:


Csatlakozz Te is

Top 10 hír

Bezárás

1. Fellélegezhetnek a Gyáli-patak közelében élők

Befejeződött a Gyáli-patak 7-es ágának mederrendezése

2. Interjú Dr. Báll Dávid zongoraművésszel

Koncertezésről, hobbikról és a kultúra jövőjéről

3. Az autóversenyzés szuperhősei

A gravitációs erő hatása a Forma-1-es versenyzőkre

4. Indulhat a korcsolyaszezon!

Még élvezetesebb lehet a téli évszak izgalmas sportja

5. Legyen vörös!

Véradás az ELTE-n

6. Játszva költővé válni

Velláné Bucsi Mária az írás erejéről

7. Kötelező egyenruha az iskolában?

Ki mit gondol a köpeny viseletéről

8. Bécsi döntések

Interjú Petőfi Gáborral az atomenergiáról

9. Jóban-rosszban az egyetemen

A múzeum körútra költözik Csillagkút

10. A dicső múlt árnyékában

Ismét magyar siker a törökök ellen

Keresés az archívumban

Ajánló